Red Orangutangen får nyt logo

01-04-2016

Vi har fået et nyt logo og nye farver, der skal hjælpe os med at kunne gøre en endnu større forskel for den udryddelsestruede orangutang, både her og nu og i fremtiden. Vores logo bliver et orange O (se nedenfor), og det vil i fremtiden blive brugt på tværs af vores kommunikationskanaler, som bl.a. inkluderer vores nyhedsbrev, vores Facebookside og hjemmesiderne.

Vi har valgt at bruge O’et som logo, da det symboliserer vores holistiske tilgang til at hjælpe orangutangerne og deres regnskovshjem, er det første bogstav i Orangutang og er lavet med inspiration fra en orangutanghans ansigt med kindfolder (se billede nedenfor).

Det nye logo skal være med til at øge vores organisations genkendelighed og dermed skabe grundlag for at tiltrække flere donorer til vores projekter på Borneo og støtte vores daglige arbejde med at redde den udryddelsestruede orangutang.

Hvordan skal det bruges?

O’et ville blive brugt i den karakteristiske orange farve både på vores hjemmeside, sociale medier og i nyhedsbrevet. Derudover vil logoet, når det er muligt, have følgeteksten ”Until They’re Safe”. Denne følgetekst skal symbolisere vores målsætning om at blive ved med at hjælpe den udryddelsestruede orangutang indtil de er i sikkerhed, både på den korte og den lange bane.

Hvem har udviklet logoet?

Logoet er udviklet i samarbejde med bureauet McCann Enterprise, der har stor erfaring i at udvikle og visualisere organisationers identitet. Vores nye logo vil i fremtiden pryde al vores arbejde og være med til at øge genkendeligheden til Red Orangutangens omfattende arbejde med at redde den udryddelsestruede orangutang.

Vi håber meget, at du vil tage godt i mod det nye logo.



Vidste du at det genudsættelsesprogram Red Orangutangen støtter, er verdens bedste? Siden 2012 har vi genudsat 195 orangutanger og 92 procent af orangutangerne, der genudsættes, overlever omstillingen fra rehabiliteringscentrene til regnskoven.

Læs mere om Red Orangutangens arbejde >>