Red Orangutangen ringer løbende ud for at fortælle om vores arbejde for at redde den kritisk truede orangutang – og for at skabe opmærksomhed og opbakning til vores sag

Hvorfor ringer vi?
Red Orangutangen ringer rundt af forskellige årsager:

  • Vi ringer blandt andet til vores støtter for at sige tak, fordi de er med til at kæmpe for orangutangens overlevelse.
  • Vi ringer for at spørge om du vil tilmelde din månedlige støtte til Betalingsservice. Ved at tilmelde din støtte til Betalingsservice gør du det lettere for dig selv og samtidig letter du vores administration, så vi kan fokusere på vores kerneopgaver; at redde Borneos orangutanger og regnskove. Læs mere om vores arbejde her.
  • Vi ringer også for at spørge, om du vil ændre betalingsfrekvensen på din støtte fra 12 gange årligt til 1, 2 eller 4 gange årligt. Vi betaler 4,32 kroner per betalingsserviceopkrævning til Nets - en årlig udgift på over en halv million kroner. Ved at betale din årlige støtte over færre indbetalinger, hjælper du os med at holde denne udgift nede - uden at du skal betale mere.
  • Vi ringer også indimellem til vores støtter for at spørge om de vil øge deres månedlige støtte. Den faste månedlige støtte gør en stor forskel og skaber en langsigtet, økonomisk tryghed og stabilitet i vores arbejde med at redde orangutangen. Dette er ikke noget vi gør ofte. Vi er meget taknemmelige for alle de danskere, der trofast støtter os med et fast månedligt beløb. Og, vi er også meget opmærksomme på ikke at udnytte den tillid, de viser os. Omvendt er vores mission klar: vi skal redde orangutangen; og det koster penge. Så ind imellem ringer vi ud for at bede om flere penge. Vi håber du vil bære over med det.

Er det sikkert?
Ja! For at oprette en betalingsserviceaftale beder vi om dit kontonummer og CPR-nummer. Oplysningerne sendes til Nets, som kontrollerer, at pengene trækkes fra den rigtige konto og ikke benyttes af tredje part.

14.000 virksomheder og 96 % af alle danske husstande benytter i dag betalingsservice, og det er almindelig praksis at indhente de nævnte oplysninger over telefon blandt velgørende foreninger, forsikringsselskaber, telefonselskaber, elselskaber og mange andre. Som bruger af Betalingsservice kan man altid følge månedens kommende betalinger, når man modtager sin betalingsoversigt. Skulle der være betalinger, man ikke ønsker, kan betalingen og aftalen afmeldes, inden trækket foretages.

Hvordan ved jeg, det er Red Orangutangen der har ringet?
Vi samarbejder med telemarketingbureauet All Ears. All Ears er en socialøkonomisk virksomhed, som har forpligtet sig til at agere i henhold til ISOBROs indsamlings-etiske retningslinjer. Vi ringer hovedsageligt fra telefonnummeret 39452258. Hvis du ringer op til 39452258, møder du en telefonsvarer, som bekræfter, at det er Red Orangutangen, der har ringet.

Vil du vide mere?
Har du yderligere spørgsmål eller hvis du vil tilmelde din støtte til betalingsservice eller ændre betalingsfrekvensen kan du kontakte os på info@redorangutangen.dk eller telefon 3393 0650

Fra primo november 2019 og cirka tre uger frem vil All Ears ringe ud til cirka 1.300 støtter på Red Orangutangens vegne.
Vi håber, du vil tage godt imod dem, hvis du bliver ringet op.