Jobopslag: Erfaren marketing- og fundraising-koordinator
Brænder du for at gøre en forskel og styrke en god sag gennem kreativ markedsføring og målrettet fundraising? Og har du kompetencerne til at skabe synlighed, engagement og økonomisk støtte? – Så er dette jobbet for dig!
Om jobbet
Red Orangutangen søger en engageret og erfaren marketing- og fundraising-koordinator, der kan bidrage til at udvikle og drive væksten af vores privatgiver-støtteprogram og virksomhedssamarbejder til gavn for orangutangen, regnskoven og oprindelige folk på Borneo og Sumatra.
Du vil blive ansvarlig for at udvikle og implementere innovative fundraising-initiativer og effektfulde marketingskampagner, opretholde stærke relationer til støtter og samarbejdspartnere samt holde dig opdateret om nye trends og muligheder indenfor privatmarkeds-fundraising.
Din rolle
Som marketings- og fundraising-koordinator vil du blive del af et fagligt stærkt og passioneret hold, der sammen står for at engagere og fastholde vores knap 8.000 faste private støtter, samt hverve nye private støtter og virksomhedspartnere.
Du vil få stor frihed i dit daglige arbejde, og det er vigtigt, at du er ansvarsbevidst og i stand til at prioritere og planlægge din tid. Du får mulighed for at arbejde i en organisation, hvor ikke to dage er ens, og hvor der altid er stor åbenhed for udvikling og nytænkning.
Dine primære opgaver
- Udvikle fundraising-strategier målrettet private støtter og virksomheder, der kan bidrage til vores indsatser for bevarelsen af orangutangen, dens habitat og lokalbefolkningen.
- Planlægge, lede og eksekvere fundraising-indsatser i tæt samarbejde med vores kommunikation, fundraising- og CRM hold.
- Samarbejde med vores kommunikationshold for at skabe innovative, kreative og effektive kampagner og fundraisingmateriale, samt styrke vores brand og position på markedet.
- Videreudvikle vores virksomhedssamarbejder og program for donationer gennem arv.
- Opbygge og vedligeholde relationer til donorer, partnere og samarbejdspartnere.
- Bidrage til udarbejdelse af målgruppe- og kendskabsanalyser, herunder dataindsamling.
- Evaluere og optimere vores marketing- og fundraising-aktiviteter baseret på data og feedback.
- Afrapportere mål og resultater til donorer og ledelse.
- Sikre et stærkt og etisk fundament i vores fundraising.
- Bidrage til at vedligeholde og optimere vores hjemmeside med fokus på privatgiver støtte og virksomhedssamarbejde.
- Afsøge og udnytte de nyeste muligheder og trends indenfor privatmarked-fundraising.
Vi forestiller os, at du
- Har min. 5 års erfaring med marketing og fundraising – gerne fra en NGO, men ikke et krav.
- Er idérig, resultatorienteret og kan omsætte visioner og ideer til konkrete aktiviteter.
- Har et godt overblik, kan arbejde strategisk, men også trives med hands-on opgaver.
- Har stærke skriftlige formidlingsevner og kan tilpasse indhold til forskellige kanaler og målgrupper.
- Er analytisk og kan indsamle og omsætte data til indsigt og handling.
- Har erfaring med digitale fundraising platforme og en forståelse for opsætning af kampagner, herunder brug af Meta.
- Kender indsamlingslovgivningen og kan sikre, at vores aktiviteter overholder gældende regler.
- Har gode tværfaglige kompetencer og kan facilitere samarbejde på tværs af fagligheder og kultur.
- Har interesse for orangutangen, regnskoven og oprindelige folk.
- Er holdspiller, der vægter godt kollegaskab og bidrager med godt humør.
Vi tilbyder
- Et ansvarsfuldt og alsidigt job, med mulighed for at gøre en forskel for den kritisk truede orangutang, dens habitat og lokalbefolkningen.
- Et uformelt og fagligt ambitiøst arbejdsmiljø med hjælpsomme kollegaer.
- En arbejdsplads med højt til loftet og stor fleksibilitet.
Om os
Orangutang Fonden (redorangutangen.dk) er en almenvelgørende fond, der arbejder for at redde den kritisk truede orangutang og dens levesteder på Borneo og Sumatra, og skabe bæredygtige levevilkår for lokalbefolkningen. Vi arbejder med en helhedsorienteret og rettighedsbaseret tilgang til at adressere trusler og sikre langsigtede løsninger for orangutangen, regnskoven og oprindelige folk.
Sekretariatet i København varetager det daglige arbejde for fonden og søsterorganisationerne Save the Orangutan i Sverige og England & Wales. Der arbejdes tæt sammen med lokale partnerorganisationer i Indonesien og et internationalt netværk af samarbejdspartnere. Som marketing- og fundraisingkoordinator bliver du del af en dynamisk arbejdsplads med 11 ansatte, der er engagerede og brænder for sagen.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er placeret på sekretariat på Østerbro, København. Der er som udgangspunkt tale om en fast fuldtidsstilling med forventet start 1. maj eller hurtigst muligt derefter. Løn efter erfaring og kvalifikationer.
Ansøgningsfrist den 20. marts kl. 12.00.
Ansøgning og CV sendes pr. e-mail til Direktør, Marie Sigvardt på ms@savetheorangutan.org
Det forventes at afholde samtaler i uge 13.